Nederlandse Inclusiviteitsmonitor

Bouwen aan een echt inclusief Nederland

De Nederlandse InclusiviteitsMonitor (NIM) is ontstaan uit een gemeenschappelijke wens van het bedrijfsleven en de wetenschap om een écht inclusief Nederland te realiseren. Daarvoor hebben bedrijven behoefte aan betere onderbouwing en is er vanuit de wetenschap behoefte om meer data uit de praktijk te kunnen verzamelen. Daarom hebben ADG en de Universiteit Utrecht in 2015 de handen ineengeslagen in stichting de Nederlandse InclusiviteitsMonitor. De NIM biedt organisaties inzicht in de samenhang van het Diversiteits- en inclusiebeleid en koppelt dit aan de ervaringen van de medewerkers. Diversiteits- en Inclusiebeleid is gericht op het optimaal en duurzaam benutten van de talenten van alle medewerkers, rekening houdend met hun onderlinge verschillen en overeenkomsten.

De instrumenten van de monitor zijn gebaseerd op tientallen wetenschappelijke onderzoeken en zijn op wetenschappelijke wijze gevalideerd. De combinatie van het beleid en de beleving van medewerkers is essentieel om een kloppend inzicht te krijgen over hoe de organisatie ervoor staat op het gebied van diversiteit en inclusie. De NIM geeft vervolgens handvatten om gerichte verbeteracties uit te voeren en maakt duidelijk wat de knelpunten zijn.

Ga naar de website van de Nederlandse Inclusiviteitsmonitor
Cookie op ADG
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op 'Verander opties' te klikken. Door op 'Accepteren' te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Noodzakelijk
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Voorkeuren
Voorkeurscookies zorgen ervoor dat een website informatie kan onthouden die van invloed is op het gedrag en de vormgeving van de website, zoals de taal van uw voorkeur of de regio waar u woont.
Statistisch
Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.
Marketing
Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.