ADG dienstengroep neemt VBOT over

ADG dienstengroep neemt opleider VBOT over. VBOT biedt versnelde MBO opleidingen voor volwassenen aan op het gebied van beveiliging, veiligheid, zorg en leidinggeven. VBOT zal zich naast haar huidige dienstverlening richten op een nauwe samenwerking met MB-ALL, de ADG dochter die zich bezig houdt met het detacheren van boa’s, juristen en adviseurs veiligheid. Voor ADG is deze toevoeging op zowel de korte als lange termijn een goede stap bij het bereiken van nieuwe doelgroepen op de krappe arbeidsmarkt, en VBOT krijgt de kans om meer opleidingen te ontwikkelen en verder te groeien. VBOT zal als zelfstandige unit onder MB-ALL komen te werken.

Richard Scharink, algemeen directeur van MB-ALL: ‘MB-ALL detacheert onder andere boa’s bij op verschillende plaatsen zoals gemeenten, openbaar vervoer bedrijven, provincies en Staatsbosbeheer. Wij geloven dat we door oog te hebben voor de situatie, de context en de ander, een bijdrage kunnen leveren aan een meer begripvolle en veiligere samenleving. Wij zien voor ons niet alleen een rol in het detacheren van collega’s bij onze klanten, maar ook in het vergroten van het boa-bestand in Nederland en het beter toerusten van de boa’s voor hun taken. We hebben met VBOT een MBO-geaccrediteerde boa opleiding ontwikkeld voor zij-instromers en mensen die in het reguliere schoolsysteem hun weg niet vinden. Daardoor kunnen we meer mensen opleiden tot volwaardige boa’s en deze toeleiden naar de markt. Daarnaast spelen we in op de toekomst waarin naar verwachting de kwaliteitseisen voor boa opleidingen zal worden opgeschroefd. Een ontwikkeling die we toejuichen, want er wordt veel gevraagd van boa’s in een steeds complexer wordend werkveld.’

‘We zien in de overname van VBOT nog veel meer kansen binnen ADG. Hun versnelde MBO opleidingen kunnen meer mensen naar de arbeidsmarkt leiden. In het MBO zijn 30.000 uitvallers per jaar. Als we een deel van hen met een opleiding op maat toch naar een MBO diploma kunnen leiden, is dat goed voor zowel de student, ons als bedrijf als voor de maatschappij als geheel.’

Brigitte van den Boogaard, samen met Hilde Heckemann oprichter van VBOT: ‘ VBOT biedt versnelde MBO-opleidingen in het volwassenenonderwijs. Onze opleidingen zijn altijd maatwerk. We kijken naar de kennis en vaardigheden van de studenten en leren hen bij wat ze nodig hebben in het werkveld. Hierdoor kunnen we mensen sneller opleiden zonder in te boeten op kwaliteit. Ook bieden we mensen de kans een MBO-diploma te halen voor wie het reguliere onderwijs niet passend is. Binnen de overname door ADG behouden we deze persoonlijke aanpak, maar krijgen we wel de kans te profiteren van de kennis, ervaring en omvang van ADG.’

De overname is per direct effectief. Vooralsnog zal VBOT als eigen merk onder MB-ALL actief zijn.